Jak napisać strategię marketingową na 10 slajdach?

Jak napisać strategię marketingową na 10 slajdach?

Kompendium wiedzy dla start-upów, agencji reklamowych oraz sprzedawców czy finansistów w roli marketerów.

Można by rzec, że osiągnęłam pełnoletniość w pracy w marketingu. Obserwuję różne firmy, które osiągają większe i mniejsze sukcesy. Sama miałam przyjemność widzieć różne podejścia do planowania działań, a przede wszystkim stworzyć wiele, wiele i jeszcze raz wiele strategii. I wiem jedno skuteczna strategia marketingowa opiera się na paru ważnych filarach i tylko ich spełnienie daje gwarancję sukcesu na rynku. I po to jest ten marketing, aby pomóc sprzedawać…i to długofalowo, a nie tylko promocyjnie.

Pisałam już o storytellingu, że każda firma powinna go mieć. Tak samo jak powinna mieć pomysł na siebie, swój biznes czyli strategię marketingowa. Ja akurat lubię perspektywę marketingu holistycznego i uważam, że marketingowcy powinni brać pełną odpowiedzialność za planowanie i egzekucję spójnych działań na styku różnych obszarów.

I analogicznie – agencje. Fajnie by było, aby otrzymując brief od klienta, umiały dopytać o pewne dane, podchodziły do briefów analitycznie i ze zrozumieniem biznesu, a na koniec umiały dokonać ewaluacji własnych propozycji pod kątem zadanych przez klienta celów. Może butnie to zabrzmi ale uważam, że takie profesjonalne podejście pomaga wygrać przetargi marketingowe.

Oto 10 kroków – 10 slajdów, nad którymi trzeba przysiąść aby napisać swój plan lub plan dla klienta. Nawet jeśli macie węższy obszar działań, to pokażcie, że rozumiecie biznes, klienta, całość.

Zazwyczaj 1 makro cel typu sprzedaż, brand awareness czy pozycjonowanie i ok. 2 mikro-cele. UWAGA! – nie da się zrobić wszystkiego na raz.

Tak, zawsze da się opisać naszego klienta. Porozmawiaj z tymi, których już masz i dowiesz się o nich i o sobie nadspodziewanie dużo.

Te punkty pojawiają się prawie zawsze.

Jakby wszyscy byli tacy sami i robili to samo, to świat byłby nudny. Znajdź swoją drogę.

Fajnie to robić z kimś bo zawsze nowe perspektywy się pojawiają.

1 and 2 and 3 and 4 – mają zaistnieć wszystkie punkty, aby zdecydować się na daną drogę.

Spójność, spójność, spójność

To się musi udać!

Ps. Uwielbiam robić prezentację i podoba mi się ta forma postów, a wam? Powodzenia ze strategią marketingową!

Dodaj komentarz

Close Menu