Czy chcesz zbudować skuteczny Field Team?

Czy chcesz zbudować skuteczny Field Team?

Ostatnio miałam okazję pracować z Agencją Greenmark nad ofertą dotyczącą Field Teamów. I tą ofertą chciałam się tutaj podzielić bo może ktoś aktualnie szuka agencji efektywnie budującej i zarządzającej osobami w terenie. Z prawie 20-letnim doświadczeniem. Gwarantującej jakość i sukces. 

Zachęcam w imieniu całego teamu do kontaktu. A poniżej na co można liczyć ze strony Greenmark. W myśl zasady – z nami najlepiej!

1. Jakimi Field Teamami się zajmujemy?

W zasadzie każdymi. A dokładnie każdymi osobami, które mają wspierać sprzedaż, wizerunek marki lub jakiekolwiek działania promocyjne w terenie.

Sony Mobile One TeamA konkretnie:

  • Area Managerami
  • Merchandiserami
  • Promotorami i promotorkami
  • Hostessami i hostami
  • Trenerami i trenerkami

To dla nas One Team. A powyżej przykład Drużyny Sony Mobile z 2015 roku kiedy udziały Sony Xperia sięgały – 15 – 20% rynku (gracz numer 2!).

2. Full service.

Zajmujemy się pełnym procesem związanym z tworzeniem i zarządzaniem Field Teamami, czyli:

Process

  • rekrutujemy
  • szkolimy
  • zajmujemy się obsługą księgowo-podatkowo-prawną
  • leasingujemy samochody
  • zapewniamy wszelkie motywacyjne benefity
  • zajmujemy się motywacją Teamu
  • mamy zaplecie techniczne (IT oraz magazyn)
  • mamy osoby gotowe do zbudowania Teamu na Twoje potrzeby

3. Stawiamy na KPI i ludzi.

Niby oczywista, oczywistość ale chciałam to podkreślić gdyż faktycznie dbamy oto by budować wartość dodaną dla Klienta. Monitorujemy KPI, rekomendujemy rozwiązania i trzymamy rękę na pulsie.

Doświadczenie pokazuje nam też, że sami ludzie w terenie często wiedzą co i jak zrobić by dojść do celu. Więc ich słuchamy i staramy się zapewnić odpowiednie narzędzia – choćby materiały BTL czy drobne gadżety. W zamian wymagamy działania.

Jakie KPI pomagamy zrealizować?

  • sprzedaż
  • zrealizowane wizyty i jakość tych wizyt
  • cele stricte wizerunkowe
  • ilość odbytych szkoleń i z gwarancją jakości szkoleń

Ustalanie celów

 

Na bieżąco monitorujemy team, wyrywkowo kontrolujemy osoby oraz zbieramy feedback od Partnerów. Prowadzimy ankiety i badamy relacje biznesowe teamu. Organizujemy też mistery shoppera (by zbadać efekty pracy teamu) lub mystery shoppera dla teamu (by sprawdzić wiedzę teamu). Wszystko pod zaistniałe potrzeby. Mamy też unikalną aplikację, która diametralnie ułatwiła wszystkim stronom pracę w czasie rzeczywistym. Mamy też doświadczone osoby, które coachują Team w terenie – bo nie samą kontrolą zdobywa się sukces. Stawiamy też na szkolenia, coaching i słuchanie ludzi. Jesteśmy dla Klienta i dbamy o ludzi.

4. Działamy nowocześnie.

Ostatnio do naszych zasobów dołączyliśmy specjalną aplikację G-app.

Stworzona jest zarówno dla Field Teamu jak i Manadżerów różnego poziomu. Ułatwia kontrolę pracowników po geolokalizacji. A także kontrolę realizacji KPI. Ułatwia też komunikację dzięki messengerowi pisanemu i głosowemu.

G-app

Główne możliwości wykorzystania G-app (warto nadmienić, że jest ona zawsze dostosowywana do potrzeb Klienta):

  • mierzenie stocków Twojej firmy i konkurencji
  • kontrola wielkości sprzedaży Twojej i konkurencji
  • sprawdzanie wizualizacji (możliwość załadowania przykładowych zdjęć z POS/spotkania)
  • notatki
  • możliwość składania zamówień na brakujący towar lub materiały POS
  • wysyłanie ofert
  • ustalanie celów na dany dzień
  • gamifikacja – już wkrótce

5. Cechy naszego Field Teamu.

Po 16 latach prowadzenia dużej grupy osób dla Klienta, możemy powiedzieć, że ważne jest stworzenie takiej pasji w zespole, aby chcieli realizować KPI bez względu na sytuację.

Dlatego zwracamy dużą uwagę na:

  • lojalność teamu – czyli minimalizację rotacji a maksymalizację satysfakcji pracowników
  • skuteczność ludzi – którą mierzymy umiejętnością budowania relacji biznesowych oraz dowożenia KPI
  • zaangażowanie osobiste – pomysły, rekomendacje, zrozumienie biznesu
  • zrozumienie brandu – utożsamianie wartości marki i godne jej reprezentowanie w różnych sytuacjach (stanie się jej ambasadorem)
  • motywację – zarówno wewnętrzną jak i chęć rozwoju

Dlaczego tyle cech ludzkich badamy? Bo wierzymy, że skuteczny team to taki, który czuje się częścią całego brandu i czuje, że ma wpływ na sukces. Wtedy jest wstanie zrealizować niemalże każdy cel i projekt. A to już moje skromne osobiste doświadczenie.

Okazuje się, że dokładnie potraktowanie zespołu jako bezcenną walutę, przynosi zyski przedsiębiorstwu. A skupianie się tylko na zyskach i KPI sprzedażowych prowadzi do szybkiego wypalania się ludzi i dużej rotacji, czy de-facto większych kosztów. Więcej o tej filozofii mówi Simon Sinek poniżej. 

6. Mamy zaplecze.

Po pierwsze mamy i znamy i ludzi, którzy mają odpowiednie kompetencje aby stać się Twoim teamem terenowych. A po drugi mamy zasoby do zarządzania grupami po stronie agencji.

Poza tym tworzymy im social media, mamy zaplecze IT. 

I co najważniejsze bierzemy na siebie całą administrację:

  • rekrutujemy osoby
  • podpisujemy z nimi umowy – możemy też to robić online
  • rozliczamy zespół biorąc pod uwagę czas pracy i osiągnięte wyniki
  • możemy oferować dodatkowe benefity: kartę paliwową, karty telefoniczne, karty do internetu, ubezpieczenie medyczne itp
  • zarządzamy flotą aut i kilometrażówkami
  • mamy magazyn
  • i jesteśmy elastyczni we współpracy

7. Jesteśmy Agencją wsparcia sprzedaży i odsprzedaży.

Co oznacza, że poza teamem możemy realizować materiały BTL i gadżety, produkować ekspozytory czy meble. Organizujemy z pomysłem eventy, konferencje (też z opcją retargetowania uczestników), otwarcia POS, dni otwarte – a to często wiąże się z zaangażowaniem osób z terenu.

Poza tym wiemy jak skutecznie przygotować i wdrożyć promocje konsumenckie (np. gift with purchase lub cash back) – wraz z obsługą RODO czy program lojalnościowy – w tym też sales incentive dla Partnerów biznesowych (np. sprzedawców).

Nie boimy się wyzwań i kompleksowych projektów marketingowych. A ja team wspieram dlatego się mocno utożsamiam z agencją i sama polecam Greenmark.

Zachęcam do kontaktu choćby przez poniższy formularz. Więcej o Agencji Greenmark znajdziesz tutaj. Z nami najlepiej!

Dodaj komentarz

Close Menu